OBJECTIU GENERAL:Posar en marxa un pla de formació d’àmbit inspectorial que sigui un element imprescindible de creixement vocacional (en totes les dimensions de la vocació del CCSS) i respongui a les necessitats específiques del nostre entorn (socials, culturals, polítiques, associatives…).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JUSTIFICACIÓ:La nostra inspectoria va distribuir els 8 reptes del document final del 1r congrés Regional d’Europa Oest (desembre 2000) en els anys que restaven fins al següent Congrés Regional. Així, per aquest curs 2002/2003 havíem de posar l’èmfasi en el Repte 3 sobre la Formació dels Cooperadors Salesians. Igualment el document del nostre 3r Congrés Inspectorial (març 2000) està ple d’al·lusions a la necessitat de formació en les seves diverses facetes (inicial, permanent, apostòlica…). També a l’assemblea de juny de 2002 es va reconèixer la importància d’aquesta dimensió. La necessitat de formació és una constant que es fa present en tots els àmbits de la nostra vocació. Podem dir que és una de les columnes que aguanta el nostre “ser” CCSS, i és per això que cal vetllar per la seva qualitat. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AGENTS:Com veurem, en cada una de les línies d’acció, s’apunten uns encarregats per dur a terme una petita part de l’objectiu general. D’una banda, per a l’elaboració del pla de formació, adequació de materials, formació d’animadors i responsables… haurà d’haver-hi un nucli de persones coneixedores de les diferents dimensions vocacionals que aportaran els seus coneixements i el seu treball. En segon lloc els òrgans de coordinació com els consells locals i inspectorial facilitaran la tasca dels grups i comissions amb els mitjans necessaris i l’estimulació per a la formació. Hem de ser conscients, però, que tots els cooperadors i cooperadores de la nostra inspectoria som els responsables de la pròpia formació (RVA 38.1). Això implica fer opció personal, de grup i de centre per determinades lectures, xerrades, cursos, trobades, recessos… associatius, d’església o altres que ens aportin els elements formatius desitjats per mantenir viva la nostra vocació. L’experiència que anem tenint ens diu que si aquestes intencions formatives no es concreten a l’inici de curs en el projecte personal, de grup i de centre es queden en això, en bones intencions. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
LÍNIES D’ACCIÓFORMACIÓ DE FORMADORS, RESPONSABLES I ANIMADORS DE GRUP:
ADEQUANT LA FORMACIÓ DELS COOPERADORS, TANT LA INICIAL COM LA PERMANENT, A LES NOVES EXIGÈNCIES QUE IMPOSA LA SOCIETAT, DE MANERA QUE ENS FACI CAPAÇOS PER DONAR TESTIMONI I RAÓ DE LA NOSTRA FE I DISSENYANT D’ESTRATÈGIES QUE GARANTEIXIN L´ÚS DELS MATERIALS I DE LES OFERTES FORMATIVES.
FORMACIÓ PER A LA INTERVENCIÓ EN L’ÀMBIT DEL COMPROMÍS SOCIAL:
|